Kako pokrenuti i otvoriti web shop?

Web trgovine – nova tržišna prilika

Zahvaljujući kontinuiranoj digitalizaciji, dostupnosti i brzini interneta te sve većem broju uređaja sa njegovim pristupom, web trgovina je posljednjih godina doživjela značajnu transformaciju. Kako se pristup internetu i njegovo usvajanje povećavalo, tako je rastao i broj digitalnih kupaca u svijetu. Procjenjuje se da je 2019. godine 1,92 milijarde ljudi robu ili uslugu kupilo putem interneta, a iste godine svjetska prodaja e-trgovine premašila je 3,5 bilijuna američkih dolara. Udio internet trgovine 2015. godine u ukupnoj maloprodaji u svijetu iznosio je 7,4%, a 2019. bio je gotovo dvostruko veći te je iznosio 14,1%. Procjenjuje se da će 2023. od ukupne prodaje na malo, udio internet trgovine iznositi čak 22%.

Naravno, popularnost kupovine putem web shopova dodatno je potaknula pandemija Covida-19. U Hrvatskoj podaci HGK pokazuju da su u prvih šest mjeseci prošle godine web trgovine porasle na 13,9 posto u odnosu na prethodnu godinu.

U godini kad smo više boravili kod kuće, smanjivali rizike kontaktiranja s drugima, kada je dio trgovina bio zatvoren, brzo smo se uvjerili u značaj web shopova. Udjeli segmenata online trgovine koji su prijašnjih godina dominirali, poput prodaje karata za koncerte, sportska događanja, kina, poslovna i turistička putovanja i smještaj, drastično su se smanjili ili gotovo nestali. Unatoč tome, ukupni volumen web prodaje u Hrvatskoj je značajno porastao. Mnogi trgovci koji su bili orijentirani samo na fizičku prodaju brzo su se okrenuli internet prodaji i tako prilagodili globalnim trendovima koji su bili vidljivi i prije korona krize. Bez obzira na aktualnu situaciju, zbog novih navika kupaca, ali i jeftinijeg i sve popularnijeg trenda prodaje putem interneta, slijedećih godina očekuje se daljnji pad broja fizičkih trgovina i pojava novih web shopova. Jasno je da je budućnost u web shopovima jer za trgovca, ali i za kupca postoje brojne prednosti.

Neke od prednosti za trgovce su:

  • Jednostavnije pokretanje/otvaranje
  • Manji troškovi (nema plaćanja najma prostora, radnika i režija)
  • Radno vrijeme 24/7/365
  • Neograničen broj kupaca
  • Mogućnost veće zarade
  • Lakše targetiranje ciljne skupine

Kao što je gore navedeno online trgovinu je puno jednostavnije i isplativije pokrenuti, a osim tih benefita neograničen broj kupaca, a time i veća zarada svakako dodatno motiviraju.

Prodaja nije vremenski ograničena i traje svaki dan od 0 do 24h bez potrebe da fizički budete tamo. Možete biti bilo gdje, raditi bilo što i istovremeno zarađivati. Sigurni smo da mnogi sanjaju o takvom poslu.

Osim benefita za trgovce, kupci ih također imaju mnogo te se upravo zbog toga i odlučuju na ovakav tip kupnje. Jednostavnost kupnje, ušteda vremena i fleksibilnost jedne su od prednosti u odnosu na klasične fizičke trgovine. Osim što kupac može odabrati trenutak kada želi obaviti kupnju i u nekoliko koraka je izvršiti, kod većine web shopova dobit će i uslugu dostave na željenu adresu. Puno je lakše naći proizvode online putem tražilice, nego šetati po trgovini tražeći proizvod ili prodavačicu. Usporedba cijena je također mnogo lakše izvediva online putem, uz samo par klikova doznajemo informacije koje su nam potrebne, umjesto da trošimo vrijeme hodajući od trgovine do trgovine. Ukoliko već imate klasičnu trgovinu, otvaranje web shopa moglo bi vam povećati prihode, a ako se tek planirate upustiti u sve obratite pažnju na najbitnije korake:

  1. Odabir odgovarajućeg proizvoda/usluge za web shop

Prvi i najvažniji korak koji je zapravo temelj vašeg uspjeha, je odabir odgovarajućeg proizvoda/usluge kojeg planirate prodavati. Kako biste to mogli znati potrebno je napraviti istraživanje i saznati koje tvrtke (web shopovi) nude slične proizvode i po kojim cijenama. Morate se zapitati zašto je vaš proizvod bolji od njihovog i koji su vam potencijali kupci.

Kako bi bile novičke gume vrijeme je kod tvrtke Putem Putem Interneta senzacija tvrtke pod podom – usluge povijestiog društva. Podešaj je golman radno vrijeme web shopa, prije nego što je mogao vrijeme od 0 do 24h. Također vrlo jemekoliko slučaja ovih 6 zakona kako bi sve bi bilo vrijeme bilo u spuštenom sa zakonom:

 

  1. Registracija /otvaranje tvrtke

Nakon što ste dobro proučili čime ćete se baviti, odnosno što ćete prodavati vrijeme je za konkretnije korake. Prvi od njih je otvaranje tj. registracija poslovne djelatnosti. Otvaranje je danas vrlo jednostavno i u odnosu na prijašnja vremena, potrebno je manje novaca i vremena.

Trgovac je dužan upisati djelatnost u sudski registar pri nadležnom trgovačkom sudu (prema sjedištu pravne osobe), a obrtnik upisuje djelatnost trgovine u obrtni registar koji se vodi pri nadležnom Uredu državne uprave u Županiji. Kako biste izbjegli početničke greške važno je kod prodaje putem interneta djelatnost registrirati pod nazivom – usluge informacijskog društva. Potrebno je definirati radno vrijeme web shopa, znači stavljamo radno vrijeme od 0 do 24h. Također vrlo je važno detaljno proučiti ovih 6 zakona kako bi sve bi vaše poslovanje bilo u skladu sa zakonom:

 

  1. Fiskalizacija

Online trgovine dužne su se povezati sa sustavom za fiskalizaciju ako je plaćanje gotovinsko, a ono obuhvaća sva kartična plaćanja. Ukoliko provodite virmansko ili plaćanje putem PayPal-a niste je dužni provoditi. Člankom 2. i točkom 5. određeno je „Promet gotovinom je plaćanje za isporučena dobra ili obavljene usluge novčanicama ili kovanicama koje se smatraju platežnim sredstvom, karticama, čekom ili drugim sličnim načinima plaćanja, osim plaćanja na transakcijski račun kod banaka, ako ovim Zakonom nije uređeno drugačije“. Nakon što smo to razjasnili, nužno je nabaviti aplikacijski certifikat za fiskalizaciju koji se kupuje u FINI, a izbor fiksne blagajne ovisi o vašoj vrsti poslovanja. Kazne za neprovođenje fiskalizacije su velike stoga je to vrlo bitna stavka za online trgovine koje se treba strogo pridržavati. Za više informacija o fiskalizaciji i kako doći do certifikata posjetite stranicu FINA-e.

 

  1. Minimalni tehnički uvjeti – MTU

Minimalni tehnički uvjeti također su jedna od vrlo bitnih stavki na koje treba pripaziti. Ako se bavite prodajom usluga ili ako proizvode šaljete izravno od dobavljača (dropshipping) nije nužno imati skladište, a u svim ostalim slučajevima je. Ukoliko već imate fizičku trgovinu sa zadovoljenim minimalnim tehničkim uvjetima možete ih prodavat na svom web shopu bez ikakvih dodatnih dozvola.

Neki od uvjeta koje je potrebno zadovoljiti za MTU su:

– Minimalna površina skladišta za maloprodaju ne smije biti manja od 6 m2, a za trgovanje na veliko manja od 25 m2.

– Na vidljivom mjestu treba postaviti natpis sa imenom tvrtke, adresom sjedišta i nazivom pravne ili fizičke osobe registrirane za obavljanje kupnje ili prodaje robe i/ili pružanje usluga u trgovini.

Također, važno je napomenuti da uvjeti ovise o proizvodu kojeg prodajete te će vam u Uredu državne uprave u županiji dati stavke koje morate zadovoljiti, te kada to napravite dobiti ćete potvrdu o MTU.

  1. Web hosting i domena

Prije same izrade vaše web stranice potrebno je obratiti pažnju na dvije bitne stavke, a to su web hosting i domena.

Domena zapravo predstavlja vašu web adresu tj. ime linka. Možete odabrati samo ime koje već nije registrirano. To je moguće provjeriti putem tražilice koje imaju specijalizirane firme koje se time bave. Domena se sastoji od naziva domene i ekstenzije. Uzmimo za primjer ime stranice shop.com gdje shop predstavlja ime vaše tvrtke/stranice, a com predstavlja ekstenziju. Moguće je koristiti i druge ekstenzije kao što su hr., net., biz. i mnoge druge. Odabir domene je bitna stavka za vaše trgovanje jer pomaže kupcima da vas pronađu.

Web hosting predstavlja takozvani prostor na web serveru koji vam omogućuje da vaša stranica uopće postoji. Poželjno je da bude što brži jer ukoliko potencijalnim kupcima treba više vremena za učitavanje vaše stranice to ih samo može odvući od kupnje.

 

  1. Odabir CMS platforme

CMS (Content Management System) je specijalizirani softver koji služi za upravljanje sadržajem i funkcijama web stranice. Na tržištu se nude mnoge CMS platforme te je teško odabrati pravu jer ne postoji jedno univerzalno rješenje za sve, već ovisno o tome što vam je važno i koje su vam mogućnosti birate odgovarajuću platformu. Prilikom odabira u obzir treba uzeti određene stvari, a to su:

 

  • Cijena
  • Prethodno tehničko znanje
  • Nudi li platforma hosting ili ne
  • Jednostavnost korištenja
  • Koliko ste vremena spremni potrošiti na izradu web shopa

 

Jedne od najpoznatijih platformi koje se danas koriste su WooCommerce (WordPress), Shopify, Magento, Drupal i Joomla.

WordPress je izvorno dizajniran samo za pisanje blogova, a danas ga koristi vrlo velik broj ljudi zbog svoje jednostavnosti i brze instalacije. WooCommerce je dodatni WordPress alat koji pretvara vašu web stranicu u web shop. Dobivamo pristup mnogim alatima za izradu i možemo stvoriti vlastiti jedinstveni dizajn.

Shopify platforma je također jednostavna za korištenje i ne zahtijeva održavanje, imamo tehničku podršku 24/7, ali loša strana je što nemamo toliko mogućnosti dizajna kao kod WooCommercea.

Magento je specijaliziran za web trgovinu i koriste ga velike i razvijene web trgovine.

Drupal je najsloženija platforma napravljena za one s iskustvom programiranja i najbolja je opcija za složenije web stranice.

Joomla ima jednostavnu postavu, bolja je za složenije web stranice, ali loša strana je što nema puno tema.

 

  1. Marketing

Ovisno o ciljnim skupinama i proizvodima koje prodajete bitno je odabrati načine i kanale za oglašavanje. Za web shopove ključno je korištenje digitalnog marketinga, jer samo jedan klik dovodi kupca u vašu trgovinu. U početku sigurno ne možete doći do dobre pozicije na tražilicama poput Google-a, zato svakako investirajte u plaćeno oglašavanje. Pozicija na tražilicama važna je za uspješnu prodaju. Različite platforme funkcioniraju za različite ciljne skupine, stoga ako prodajete traktore sigurno nećete ići na Facebook ili Instagram, ali ako nudite proizvode poput personaliziranih maskica za mobitele ili sportsku odjeću za mlade, društvene mreže mogu vam pomoći da povećate prodaju. Digitalno oglašavanje može se u svakom trenutku mjeriti i u kratkom roku optimizirati kampanju, usmjeravati na medije koji nam donose više kupaca i tako je učiniti uspješnijom.

 

Kako vam Virtualni ured može pomoći da započnete web shop?

Uz brojne zakone, propise te korake koji se trebaju napraviti za pokretanje web shopa sigurno će vam na prvi pogled sve djelovati dosta komplicirano. Međutim, ako sistematično i strpljivo idete korak po korak i koristite pomoć koju vam nudimo u stvaranju vaših novih prilika za zaradu, brzo ćete shvatiti da ste već dobar dio riješili. Naime, Virtual office Croatia tim pripremio je poseban E-COMMERCE paket koji vam olakšava poslovanje i organizaciju te nudi usluge koje vam uveliko mnogu pomoću u vođenju web shopa.

Paket uključuje dokumentaciju potrebnu za pokretanje e-commerce usluga koja obuhvaća ugovor o zakupu i MTU bez kojih je nemoguće otvoriti web shop, zatim skladište za veleprodaju i maloprodaju s policom površine 6 m2 za korištenje, preuzimanje paketa (do 50 komada mjesečno), usluge vođenja njihove evidencije te pakiranje i slanje, te fiksni telefonski broj na koji pozive može zaprimati vaša virtualna tajnica.

Također, tajnica se može pobrinuti oko zamorne administracije kako biste se vi mogli posvetiti važnijim stvarima, a za malo kompleksnije zadatke možete odabrati i usluge virtualnog asistenta. Kako biste uštedjeli vrijeme i živce na svu organizaciju i pripremu, olakšajte si put do uspjeha i dozvolite da to riješimo umjesto Vas.

Informacije preuzete iz:

Povezani postovi

virtual-office-services

Kako i zašto implementirati virtualne uredske usluge

Opće je mišljenje da samozaposleni, freelanceri ili poduzetnici koji pokrenu posao koriste virtualne uredske usluge. Međutim, u posljednje vrijeme više i ...

Opširnije

mjere-zaštita od povećanja cijena

Pregled mjera zaštite od poskupljenja

Jeste li već čuli za mjere zaštite od povećanja cijena? S inflacijom na tržištu i uvođenjem...

Opširnije

Je li hibridni model rada budućnost?

Hibridni model – kombinacija najboljeg iz oba svijeta

Od početka pandemije 2020. došlo je do trajnih promjena...

Opširnije

Pretraživanje

Svibanj 2024

  • M
  • T
  • W
  • T
  • F
  • S
  • S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Lipanj 2024

  • M
  • T
  • W
  • T
  • F
  • S
  • S
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
0 Ljudi
0 Djeca
Kućni ljubimci
Veličina
Cijena

Usporedba oglasa

Usporediti